donderdag 25 juni 2009

Appels zijn zilver, bananen zijn goud


Allereerst om even op jouw stukje in te gaan: ik vind het een goede zaak om negatieve hokjes op te delen in neutrale labels waar je -mens achter kan plakken. En wat dat betreft ben ik ook een mensenmens. Ook een kattenmens eigenlijk (ook al ben ik ontzettend allergisch voor die beesten), ze kwijlen tenminste niet over je heen zoals het kalf van mn ouders wel doet. Een ochtend- of avondmens kan ik niet echt uit kiezen, als ik echt aan het werk moet doe ik dat wel 's ochtends, maar natuurlijk niet te vroeg, want dan komt er dus echt niks uit mijn vingers. En als ik moet kiezen uit de labels bij Jij bent aan Z (http://www.jijbentaanz.nl/wie.html), dan kom ik er helemaal niet uit. De 'krachten' die ik mezelf toeken passen echt niet bij de 'passende combi's' die genoemd worden en andersom. Helaas, hoe graag ik mezelf hier in een hokje zou plaatsen, het lukt me niet.

En dan nu over iets heeeel anders. Bananen. Want we kunnen niet altijd serieus zijn.

Ik vind bananen best lekker. Het is goed herkenbaar als ze rijp zijn of als je ze juist niet meer kan eten. Er zit een hele hoop kalium, fosfor, magnesium, vitamine C en vitamine B11 in en hij bestaat voor 76,8 procent uit water (
http://www.voedingswaardetabel.nl/voedingswaarde/voedingsmiddel/?id=76). Een portie banaan (=100 gram) is 82 calorieën. In vergelijking met een appel zitten er in een banaan dus wel meer calorieën, maar in een appel zit helemaal GEEN vitamine B11 en GEEN magnesium. Dus.

De Latijnse naam voor een banaan is Musa Paradisiaca. Is dat een geheime verwijzing naar het paradijs? Als Eva geen appel had gegeten, maar een banaan, hadden we dan met zn allen nog steeds vrolijk huppelend en naakt rondgelopen? Je weet het maar nooit.

Er zijn mensen die een hele fansite aan bananen hebben gewijd. Ik durf ze hier bijna niet noemen omdat ze echt te slecht voor woorden zijn. Maar dit is er één:
http://home.planet.nl/~lohma001/index.htm

Ik wil het beneden middenmoot niveau nog omlaag halen door de volgende gezegdes over bananen met jullie te delen (mede mogelijk gemaakt door
http://www.leukespreuk.nl/special_bananenhumor.htm):
- de banaan valt niet ver van de boom
- hoe meer bananen hoe meer vreugd
- de banaan horen, maar niet weten waar de fruitschaal is
- in het land der appels is de banaan koning
- met je neus in de banaan vallen
- daar komt de banaan al uit de mouw
- door de zure banaan heen bijten
- met jou heb ik nog een banaantje te pellen
- je moet een gegeven banaan niet in zijn schil kijken

Tenslotte, om het -nu gezakt tot beneden NAP- niveau nog een stukje verder omlaag te halen, zodat het onder de grond eindigt, een mop (in de stijl van die andere mop over wasmachines en pingpongballen die niemand grappig vindt behalve wijzelf uiteraard):
Er komt een banaan bij de slager. Vraagt hij aan de bakker: "Heeft u nog rode aardappelen voor mij?" Waarop de fietsenmaker antwoordt: "Nee, helaas, wel zwarte bananen." "Oh, dat geeft niet", zegt de banaan, "want ik ben toch met de trein..."

Dus dat.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten